שחיית חזה

שחייה היא הפעילות הספורטיבית המומלצת ביותר לכל אחד. במהלך השחייה האדם מפעיל קבוצות שרירים רבות, מפתח גמישות, מקל על המפרקים שאינם חווים עומס בגלל הכבידה ואילו הלחץ של המים על כל השרירים יוצר רגיעה של הגוף. מכל סגנונות השחייה, שחיית החזה היא אחת הנפוצות ומרבית האנשים שלומדים לשחות, מתחילים דווקא בשחיית החזה. סגנון שחייה זה מפעיל שרירים רבים בגוף, אך יחד עם זאת הוא עלול לגרום לנזק אם האדם אינו שוחה בצורה נכונה. לפניכם מידע לגבי שחיית חזה, השרירים המופעלים בעת השחייה וטיפים כיצד לשחות שחיית חזה נכונה ובריאה.

אילו שרירים מופעלים בשחיית חזה?

כאשר שוחים שחיית חזה, מפעילים בעיקר את שרירי הידיים והרגליים:

ידיים – השרירים שמופעלים בידיים במהלך שחיית חזה הם השריר הדו ראשי שנקרא גם קיבורת. זהו שריר שנמצא בחלק הקדמי של היד, בין הכתף למרפק. התלת ראשי, שריר שנמצא בחלק האחורי של היד וכמובן שריר הדלתא שנמצא על הכתף ומאפשר את תנועת היד.

רגליים – השרירים שמופעלים ברגליים בזמן שחיית החתירה הם: קבוצת השרירים התווכים של הירך: השריר המתווך הגדול, המתווך הארוך והמתווך הקצר, הם האחראיים על קירוב הירך ולכן נקראים גם שרירים מקרבים.

בנוסף, במהלך השחייה מופעלים שרירים נוספים כמו שרירי העכוז, שריר רחב גבי ועוד. לעתים במהלך השחייה מופעלים שרירים נוספים כגון שרירי הצוואר, זה קורה במהלך שחייה לא נכונה.

טיפים לשחיית חזה נכונה

שחיית חזה נכונה מתבצעת כאשר הראש מכוון כלפי מטה והפנים נמצאים בתוך המים. רק לעתים האדם מוציא את ראשו לקחת נשימה. שחיינים לא מקצועיים רבים שוחים את שחיית החזה כאשר ראשם נמצא מעל המים במהלך כל השחייה. צורת שחייה זאת אמנם מרחיקה את הראש מהמים ומונעת כניסה של מים לאף ולפה, אך היא מפעילה לחץ מיותר על שרירי הצוואר והגב. בנוסף, כאשר אתם שוחים בשחיית חזה, הקפידו לעשות את תנועה הרגליים מן הירך ולא מהברכיים, על למנוע עומס לא נחוץ בברכיים.

שתף כתבה זאת