שחייה


אנשים רבים אוהבים לשחות. הם שוחים בים, בבריכה, באגמים ובנחלים. אוהבי השחייה מנצלים כל הזדמנות שהם מוצאים על מנת לשחות. ישנם אפילו ספורטאים שהפכו את השחייה למקצוע של ממש. מלבד ההנאה הברורה שבפעולת השחייה, יש לה יתרונות בריאותיים רבים וחשובים. לפניכם כמה יתרונות חשובים של שחייה ספורטיבית.

היתרונות הרבים של השחייה

פיתוח שרירים – פעולת השחייה מפתחת מאוד את שרירי הידיים, הגב והחזה. גם שרירי הרגליים מופעלים בעת השחייה ומתפתחים מאוד. זהו יתרון גדול מכיוון שבפעילות אחת בלבד, אתם יכולים לעבוד על כל מסת שרירי שחייההגוף ולחזק את הגוף שלכם מאוד.
פיתוח גמישות – מלבד פיתוח השרירים, השחייה מחזקת מאוד את גמישות הגוף. ניתן לשחות בכמה סגנונות שונים ולפתח גמישות בשרירים רבים בגוף.
פיתוח ריאות – פעילות השחייה אינה מערבת רק את השרירים אלא גם מערבת נשימה נכונה מחוץ למים. פעילות זאת מפתחת מאוד את הריאות, מסדירה נשימה ומגדילה סיבולת לב ריאה.
לא מפעילה לחץ על המפרקים – מכיוון שהשחייה היא פעולת ספורט שנעשית במים ובעזרת התכונות הפיזיקליות של המים ניתן לראות כי לא מופעל שום לחץ על המפרקים בגוף תוך כדי הפעילות. בשונה מפעולות כמו ריצה או הליכה, השחייה אינה שוחקת סחוס ואינה פוגעת במפרקים. זאת היא הסיבה שניתן לעסוק בספורט זה כל החיים. שחייה מומלצת לילדים ולמבוגרים כאחד. למעשה, קבוצת הגיל השלישי שסובלת מבעיות מפרקים רבות יכולות ליהנות מפעילות ספורטיבית בטוחה ומעילה גם בגיל מתקדם מאוד.
הפחתת משקל – מדובר בפעילות ספורטיבית מאתגרת שיכולה לשרוף קלוריות רבות. אנשים בעלי משקל עודף רב יוכלו לרדת במשקל בצורה מהירה יותר וללא כל פגיעה במפרקים בעזרת שחייה.
הפחתת סיכון למחלות – ניתן לראות כי לשחיינים יש סיכוי נמוך משמעותית לחלות במחלות לב ומחלות לחץ דם. כמו כן, שחיה מפחיתה משמעותית סיכון לסוכרת ומורידה את הכולסטרול בדם.
הפחתת לחץ – מחקרים גילו שמלבד היתרונות האחרים של השחייה, יש לה השפעה מטיבה על נפשו של האדם. פעולת השחייה היא פעולה מרגיעה מאוד, מפחיתה לחץ וגורמת לשחרור אנדורפינים שמעניקים לאדם השוחה תחושה טובה מאוד.