פציעות ספורט


כאשר אתם מאמצים את הגוף שלכם יתר על המידה או עושים תנועה לא נכונה כלשהי, אתם מסתכנים בפציעה שעלולה לגרום לכאבים קשים ואפילו נזק תמידי. למרות שישנן פציעות אפשריות רבות, ישנם מקומות בגוף הרגישים יותר לפציעות, אותם כדאי להכיר ולשמור עליהם מכל משמר. לפניכם מידע אודות כמה מן הפציעות הנפוצות ביותר כתוצאה מספורט, דרכים לטפל בהן וטיפים כיצד ניתן למנוע אותן לחלוטין.

 

פציעות ספורט נפוצות, טיפול ודרכי מניעה

 

פציעות בגיד אכיליס – גיד אכיליס הוא גיד הממוקם בצדו האחורי של הקרסול. זהו גיד שיכול להיפגע כתוצאה מפעילות מאומצת מדי ולהתנפח. דלקת באכיליס היא דלקת כואבת מאוד וללא טיפול נכון היא עלולה להחמיר ולהפוך לדלקת כרונית. פציעות בגיד אכיליס נפוצות מאוד בקרב ספורטאים העוסקים בריצה או קפיצה. הפציעה יכולה לנבוע ממתיחה או אפילו קרע ולרוב טיפול פיזיותרפי יכול לעזור בטיפול. ניתן למנוע את הפציעה הזאת על ידי מתיחות מסודרות לפני ואחרי הפעילות, התאמת המאמץ לכושר הגופני שלכם ומניעה של ניוון הגיד על ידי פעילות גופנית מתונה ותדירה.פציעות ספורט

 

נקע בקרסול – אחת הפציעות הנפוצות בקרב המתעמלים היא נקע בקרסול. היא נפוצה מאוד אצל שחקני כדורגל, כדורסל או כל ספורט אחר שמשלב קפיצה, ריצה ושינוי פתאומי בכיוון הריצה. על מנת להפחית את הסיכוי לנקע בקרסול חשוב לחזק אותו על ידי פעילות גופנית מסודרת כגון עליה במדרגות, תנועות סיבוביות לקרסול, תרגילים עם משקולות וכמובן חימום טוב לפני תחילת הפעילות הגופנית. במידה ונקעתם את הקרסול, חשוב לצמצם את זרימת הדם לאזור על מנת להקטין את הדלקת. מומלץ לחבוש את הקרסול בתחבושת אלסטית, להימנע מפעילות גופנית ולתת לזמן לעשות את שלו.

 

כאבים בגב התחתון – כאבים בגב התחתון יכולים להופיע אצל ספורטאים רבים והסיבה לכך לרוב היא מתיחות לא נכונות ופעילות ספורטיבית לא נכונה. הדרך הטובה ביותר למנוע כאבים בגב התחתון היא להקפיד על מתיחות רבות ונכונות לפני הפעילות. אך אם הכאבים הופיעו, חשוב לראות רופא בדחיפות על מנת לאבחן את הבעיה ולטפל בה במקצועיות. לעתים מדובר בכאב שרירים בלבד, אך ישנם מקרים שהכאב נובע מפציעה רצינית שדורשת אפילו התערבות כירורגית.