כושר ותזונה


הקשר בין בריאות תזונה וכושר גופני הוא קשר הדוק ובלתי מעורער. כולנו יודעים כי על מנת להיות בריאים בגוף ובנפש עלינו להיות בכושר טוב ולשם כך אנו זקוקים לפעילות גופנית ותזונה מאוזנת. אנשים רבים מתעלמים מהאיזון בין המרכיבים הללו ומעניקים חשיבות רבה יותר דווקא לכושרDepositphotos_11042132_original הגופני. ניתן לראות זאת בבירור כאשר אנחנו בוחרים לאכול פרוסת עוגת קצפת במחשבה שעוד חצי שעה על ההליכון בחדר כושר יאזנו את הכל. אך למעשה מדובר בתפיסה מוטעית לחלוטין ודפוס התנהגות שאינו בריא כלל. לפניכם כמה סיבות לשים דגש על אופי התזונה שלכם כאשר אתם עוסקים בפעילות גופנית קבועה.

 

 

למה תזונה נכונה חשובה מאוד לכושר גופני?

 

פחמימות – מי שעוסק בכושר גופני, שורף קלוריות רבות יותר. זאת היא הסיבה לכך שכאשר מתחילים לעסוק בספורט בצורה קבועה, חשוב לדאוג לכך שהתפשיט היומי שלנו מכיל מספיק קלוריות ואנרגיה זמינה בגוף על מנת לא לרדת במשקל. למעשה, גם מי שרוצה לרדת במשקל צריך לעשות זאת בצורה הדרגתית ולהקפיד על אכילת פחמימות מספקת.

 

חלבונים וחומצות אמינו – כאשר אדם עוסק בפעילות ספורטיבית, הוא שורף קלוריות, מוריד את אחוזי השומן בגוף ומגדיל את מסת השריר שלו. כאשר השריר נבנה הוא זקוק לחומצות אמינו רבות. חומצות האמינו הן חלק הכרחי המגיע לאדם דרך המזון. ניתן למצוא חומצות אמינו רבות במאכלים מן הצומח, פירות, ירקות, דגנים וקטניות. חומצות אמינו אחרות הגוף יודע להרכיב לבד מחומצות האמינו הקיימות. גם כאשר אוכלים חלבונים, הם מתפרקים בגוף לחומצות האמינו ואלו בתורן מתחילות בתהליך בניית השרירים.

 

שומנים – מי שצורך שומנים לא בהכרח יהפוך לשמן. שומנים הם חלק הכרחי מהתפריט היומי מכיוון שהם נחוצים לפעילות תקינה של הגוף ושל המוח. השומנים צריכים להשתתף בתפריט בצורה מאוזנת מאוד מכיוון שישנם שומנים מזיקים מאוד ואפילו מסכני חיים. השומנים המזיקים מצטברים בעורקים ויכולים לגרום ללחץ דם גבוה, שבץ או אפילו התקפי לב, במיוחד אצל אנשים העוסקים בפעילות גופנים מאומצת.