מתיחות וחימום לפני אימון משקולות

לחימום לפני אימון משקולות יש כמה תפקידים חשובים מאוד. בראש ובראשונה הוא מגדיל את הגמישות של השרירים ושל הרקמות בגוף, בנוסף הוא מעלה את חום הגוף, מגביר את לחץ הדם ומזרימות חמצן לרקמות,. החימום גם משפר ביצועים בעת האימון משקולות והחשוב מכל, הוא מונע פציעות אפשריות במהלך האימון.

בדרך כלל מתיחות אינן מומלצות לפני אימון משקולות או כל אימון שהוא מכיוון שהן אינן מונעות פציעות באופן אפקטיבי והן עלולות אף לגרום לפציעות חמורות אם תבצעו מתיחות חזקות על שרירים לא מחוממים היטב. ניתן לשלב מתיחות אחרי החימום המלא של הגוף או אפילו אחרי אימון המשקולות, כאשר כל שרירים הגוף מחוממים. לפניכם כמה תרגילי חימום שתוכלו לבצע לפני כל אימון משקולות.

תרגילי חימום לכל הגוף לפני אימון משקולות

חימום לרגליים – כדאי להתחיל את החימום בהליכה קלה שעוברת בהדרגה לריצה קלה. זהו אימון שמחמם את שרירי הרגליים, מכניס לכושר קרדיו וסקולרי ומזרים את הדם לכל הגוף. תוכלו גם להקדיש מספר דקות לרכיבה על מכשיר אופניים שיפעיל שרירים נוספים ויחמם את הרגליים עוד יותר.

חימום הידיים – את הידיים ניתן לחמם קודם כל על ידי הרמתם באוויר, מתיחתם לצדדים וביצוע פעולות התעמלות שגרתיות שיתחילו להזיז את שרירי הידיים והכתפיים. לאחר מיכן ניתן להזרים את הדם לידיים בעזרת שכיבות סמיכה או עבודה עם שק אגרוף. שלב נוסף בחימום יכול להיות מתח על מוט ולאחר מכן כבר ניתן להרים משקולות קלות ולבצע מספר תרגילים ברמת קושי נמוכה.

על מנת שתבצעו את החימום כהלכה, הקפידו לעבור על כל שריר ושריר בידיים וברגליים, להפעיל אותו ולהקדיש לתהליך החימום לפחות 10 דקות מלאות לפני תחילת אימון המשקולות.

שתף כתבה זאת

אין תגובות

הוסף את שלך