מחלות שניתן להקטין את הסיכויים לחלות בהם על ידי פעילות גופנית

אנשים רבים יודעים שפעילות גופנית יומיומית חשובה מהרבה סיבות. לא רק שתוכלו להשיל משקל עודף ולחזור ללבוש את הג'ינס האהוב שוב, אלא גם תהיו בריאים יותר. ספורט עוזר לא רק בהתמודדות עם הסימפטומים של מחלות שונות אלא גם במניעת המחלות עצמן והפחתה משמעותית של הסיכוי לחלות בהן. לפניכם מחלות שבהחלט ניתן למנוע על ידי פעילות גופנית.

 

מחלות שניתן למנוע על ידי פעילות גופנית

 

  • מחלות לב ולחץ דם – השכיחות למחלות לב שונות עולה אצל אנשים שמנהלים סגנון חיים ללא כל פעילות גופנית. ואילו פעילות גופנית שכיחה יכולה לחזק את שריר הלב, לעזור בסירקולציה של הדם, להגדיל סיבולת לב ריאה, להסדיר לחץ דם וכמובן להביא את הגוף למשקל התקני והרצוי. לחיזוק הלב מומלץ להתאמן בפעילות אירובית שכוללת בין היתר ריצה, ג'וגינג, רכיבה על אופניים וכדומה. על מנת שהפעילות הגופנית שלכם תהיה אפקטיבית ביותר ותראו תוצאות בשטח במהירות, חשוב להקפיד על לפחות חצי שעה של פעילות, לפחות שלוש או ארבע פעמים בשבוע.

 

  • סכרת – סכרת היא עוד מחלה שניתן למנוע או לפחות למתן את התסמינים שלה על ידי פעילות גופנית. ראשית כל פעילות גופנית שומרת על משקל גוף תקין, מונעת השמנה, שהיא מקושרת באופן ישיר במחלת הסכרת. בנוסף, פעילות ספורטיבית עוזרת לאזן את פעילות האינסולין ומורידה את רמת הסוכר. גם כאן מומלצת פעילות אירובית אך חשוב להקפיד לעשות את הפעילות הנכונה בהתאם למצב הבריאותי ומשקל הגוף. לדוגמא, אנשים בעלי משקל גוף גדול מדי עלולים להזיק לברכיהם אם יעסקו בריצה לא מבוקרת.

 

  • ארטריטיס – ארטריטיס הוא השם המדעי לדלקת פרקים כרונית. זוהי מחלה אוטואימונית שמלווה בכאבים רבים. אך מחקרים מראים שפעילות גופנית מסודרת ומתאימה יכולה להקל משמעותית על התסמינים ולשפר את יכולת הפעילות של הגוף. פעילות גופנית עוזרת בראש ובראשונה להפחית את מסת הגוף ובכך להפחית משמעותית את הלחץ המיותר על המפרקים. בנוסף התנועה במפרקים עוזרת להפחית את הנוקשות של התנועה ומחזקת את השרירים בגוף. הפעילות המומלצת לאנשים בעלי בעיות מפרקים היא פעילות רכה שכוללת מתיחות, לדוגמא יוגה, טאי צקי, צ'י קונג או פעילות בתוך מים.

שתף כתבה זאת