כמות קלוריות יומית

כל מה שאתם אוכלים ושותים מכיל קלוריות. קלוריות הן למעשה הדרך המקובלת למדוד אנרגיה. על מנת לחיות ולפעול הגוף שלכם זקוק לאנרגיה שאותה הוא מקבל מהאוכל וכמות הקלוריות של האוכל מאפשרת לכם למדוד את כמות האנרגיה שנכנסת לכם לגוף. בריאות טובה מתחילה בתזונה בריאה ולכן חשוב להכיר את הערכים המומלצים לצריכה של קלוריות ביום יום.

כמה קלוריות כדאי לצרוך ביום?

הכמות הממוצעת של הקלוריות הנדרשות לאדם בוגר היא כ- 2000 קלוריות. אך מספר זה הוא מספר שרירותי לחלוטין מכיוון שהכמות הרצויה של הקלוריות מושפעת מהרבה פרמטרים.

  • מין – מין הוא פרמטר חשוב שצריך לקחת בחשבון. נשים צריכות לצרוך פחות קלוריות מן הגברים בגלל מבנה גופני שונה.
  • גובה ומשקל – הפרופורציה שבין הגובה והמשקל של האדם הם פרמטרים קריטיים בחישוב הקלוריות המומלץ בשבילו. הפרופורציה הזאת ידועה גם כ – BMI או מדד מסת הגוף שלנו. ניתן לחשב את מדד מסת הגוף על ידי נוסחה פשוטה של חלוקת משקל הגוף בגובה הגוף בריבוע. ניתן למצוא טבלאות באינטרנט שמתאימות את כמות הקלוריות הרצויה למינו של האדם ול- BMI שלו. הערך המתקבל הוא אמנם מדויק יותר, אם גם לו חסרים כמה פרטים חשובים.
  • פעילות גופנית – אחר הקריטריונים שחשוב לקחת בחשבון הוא פעילות הגופנית שלכם. אדם שעוסק בפעילות גופנית זקוק לכמות גדולה יותר של קלוריות ולכן יש לקחת בחשבון גם את האנרגיה שהאדם משקיע בפעילות הגופנית שהוא עושה במשך היום.

מה קורה אם צורכים כמות לא נכונה של קלוריות?

למרות שתזונה נכונה לא מחייבת לספור כל קלוריה בנפרד, עדיין חשוב להקפיד על צריכה נכונה של הקלוריות. צריכת יתר של קלוריות גורמת להשמנה ומחלות רבות הכרוכות בהשמה. כיום ההשמנה הופכת ליותר ויותר נפוצה בארצות העולם המערבי והסיבה לכך היא כמובן צריכת יתר של קלוריות. על מנת להשיל משקל עודף, חשוב להקפיד להפחית בקלוריות היומיות ולצרוך אך ורק את הכמות הדרושה לנו. חשוב לזכור כי גם צריכה מעטה מדי של קלוריות יכולה לגרום לבעיות בריאותיות רבות וחמורות.

שתף כתבה זאת

אין תגובות

הוסף את שלך