טיפים לריצה בקיץ

תקופת הקיץ מגיעה, ויחד איתה ההבטחה אותה אתם נחושים לקיים סוף סוף: הקיץ הזה, החלטתם, אתם מתכוונים להרבות בפעילות גופנית, ובעיקר ריצה. סימנתם לעצמכם כבר מסלולים אפשריים, הצטיידתם בנגן מוזיקה, ואפילו מצאתם אנשים שירוצו, בחלק מהמקרים, יחד איתכם. הנה מספר טיפים חשובים עוד יותר שעליכם לדעת על ריצה בתקופה החמה ביותר בשנה.

כך מתמודדים עם החום

ריצה בקיץ עלולה, כמובן, לכלול בתוכה אי אילו סכנות בריאותיות, המרכזית שבהן היא התייבשות. כמו כן, מחקרים הראו שאובדן משמעותי על נוזלים במהלך פעילות גופנית מקטין את הביצועים בלא פחות מאשר כ-60%. על מנת למנוע מצבים מהסוג הזה, חשוב לבחור בזמנים הלוהטים פחות לאורך היום לביצוע הריצה. השעות המוקדמות של הבוקר, לפני שהשמש עולה (שש או רבע, למשל) הם זמנים אידיאליים. ניתן גם לרוץ בערב, בתנאי שלא תשושים מתלאות היום שעבר. חשיפה הדרגתית לחום, עם שילוב של הליכה קצרה בשעות החמות יותר, יכולה לסייע אף היא.טיפים לריצה בקיץ

מכיוון שאיבוד הנוזלים במהלך הריצה בחום הוא דרסטי במיוחד, חייבים להקפיד על שתייה מרובה במהלך הריצה. הצטיידו בבקבוק ליטר וחצי אחד לפחות, בהתאם למשך הריצה שאתם מתכננים ולאינטנסיביות שלה. בקבוק איזוטוני, הכולל בתוכו מלחים בכמות גדולה, נחשב למומלץ אף הוא, ולו עקב העובדה שבמהלך הריצה אנחנו מאבדים, מעבר לנוזלים, גם מלחים.

דגש חשוב נוסף בדרך לשמירה על טמפרטורת הגוף סבירה הוא ביצוע חימום ושחרור לפני ואחרי האימון. אל תתביישו לעצור מדי פעם למספר שניות על מנת לקרר מעט את טמפרטורת הגוף שלכם. כמובן שניתן לשלב את הריצה עם שחייה בים או בבריכה, ובכך להביא לצינון מאסיבי עוד יותר של הגוף.

ואיך אפשר בלי ציוד ספורט?

ההכנות שלכם לקראת הריצה בקיץ צריכות לכלול גם רכישה של ציוד מתאים. הבגדים עצמם צריכים להיות מאווררים ככל האפשר, עשויים מבדים קלים – כמובן שניתן לרכוש מראש בגדי ריצה. משקפי שמש הם מרכיב חשוב נוסף, בעוד שעל הכובע מומלץ מאד לוותר עקב העובדה שהוא מעלה במידה משמעותית את טמפרטורת הראש.

למרות שהשאיפה של רבים בקיץ היא להשתמש בכפכפים כדי להתמודד עם החום, ברור שריצה, או אפילו הליכה ממושכת, אינם יכולים להתבצע ללא נעלים מתאימות. הבחירה חייבת להיות בדגם נעלי ריצה המיועד למטרה זו בדיוק, ואשר מותאם לרגל הספציפית במידה האידיאלית. חשוב לנסות מספר דגמים על הרגל, ולהעדיף את החברות המוכרות והמובילות בתחום. אחרת, הסכנה של נזקים לגוף, בטווח הארוך או הקצר, קיימת גם קיימת.

שתף כתבה זאת

אין תגובות

הוסף את שלך