טיפים לאכילה נכונה

אכילה נכונה זה המפתח לבריאות טובה. כאשר תתחילו לאכול בצורה מאוזנת ובריאה תרגישו במיטבכם ותבחינו בהתחזקות ההולכת וגוברת של גופכם. אכילה נכונה יכולה להיות פעילות מהנה מאוד והיא אינה צריכה להיות קשה או מסובכת כלל וכלל. כל מה שעליכם לעשות הוא להפנים מספר טיפים שימושיים ולצאת לדרך הנכונה. ככל שתקפידו על תזונה בריאה, כך תהפכו אותה להרגל בריא ובסופו של דבר לאורח חיים בריא ומאוזן.

כמה טיפים לאכילה נכונה ובריאה

  • מודעות לקלוריות – הדבר הראשון שיש להבין בתזונה הוא הקלוריות. לכל מזון יש את כמות הקלוריות שהוא מספק לגוף. החשבון הוא פשוט מאוד, כאשר הגוף מקבל יותר קלוריות ממה שהוא מנצל, הקלוריות הנוספות הופכות לרזרבות – אלה הם השומנים. עליה וירידה במשקל קשורה בצורה חד משמעית במאזן הקלוריות של הגוף. אם אתם רוצים לרזות, אכלו פחות קלוריות, אם ברצונכם דווקא לעלות במשקל, אכלו יותר. אך לספור קלוריות בלבד לא מספיק בשביל תזונה נכונה ולכן יש להפנים מספר טיפים נוספים.
  • להפחית בשומן – הגוף שלנו זקוק לשומנים בשביל לתפקד בצורה תקינה, אך התפריט היומי הממוצע בעולם המערבי כולל הרבה יותר מדי שומנים. מאכלים מטוגנים, ממתקים, עוגות, שמנת, חמאה, קצפת, כל אלו הם מאכלי עתירי שומן, הם פוגעים לא רק במאזן הקלוריות אלא גם ביכולת של הגוף לתפקד בצורה בריאה.
  • פירות ועוד פירות – הדבר הבריא ביותר עבור האדם הוא ללא ספק פירות. בפירות תמצאו לא רק טעם מעולה ורעננות שמחייה את הגוף ואת הנפש, אלא גם ויטמינים רבים, מינרלים, סיבים תזונתיים והחשוב מכל, אנרגיה זמינה בצורה שיכולה להיספג מהר, להתעכל בקלות ולהזין את הגוף שלכם בצורה הבריאה ביותר.
  • לאכול מגוון – בשביל לקבל את כל אבות המזון ואת כל אבני הבניין הדרושים לגוף, חשוב להקפיד לאכול בצורה מגוונת. לאכול את אותו הדבר לא רק משעמם ונמאס, אלא גם ממש לא בריא. כדאי למצוא מגוון מתכונים בריאים שתלמדו להכין ולהתחיל לייצר לעצמכם תפריט מרתק, מגוון ומפתיע.
  • עלים ירוקים – אנשים רבים נוטים לזלזל בכוחו של הסלט. אך למעשה, הסלט הוא המרכיב הבריא ביותר בתפריט היומי שלכם. העלים הירוקים בסלט הם מקור מצוין לחלבונים, סידן, ויטמינים ומינרלים. אם אינכם אוהבים לאכול סלט, תמיד תוכלו לגוון ולהוסיף לכם עלים ירוקים למנה העיקרית, לרוטב או אפילו לשייק פירות.
  • לשתות מים – טיפ חשוב שמתלווה לאכילה נכונה הוא שתיה נכונה. אל תשכחו ללוות את האכילה בשתיה רבה. השתייה מונעת התייבשות, מעוררת את פעילות האיברים, משתתפת בחילוף חומרים וסילוק פסולת מהגוף. תשתו אך ורק מים או מיץ טבעי והימנעו ככל הניתן ממשקאות ממותקים וכמובן גם ממשקאות אלכוהוליים.

שתף כתבה זאת

אין תגובות

הוסף את שלך