הקשר שבין פעילות גופני סדירה ומחלת הסוכרת

סכרת זאת מחלה כרונית, בין המחלות השכיחות ביותר אצל האדם והיא פוגעת במיליוני בני אדם ברחבי העולם. גם בישראל מספר החולים בסוכרת רק הולך ועולה עם השנים. ישנם שני סוגי סכרת: סוג א' שנקרא גם סכרת נעורים, זאת סכרת שנגרמת כתוצאה מהרס תאי בטא בלבלב. הסוג השני הוא סכרת סוג ב', זאת סכרת שנגרמת כתוצאה ממחסור באינסולין וחוסר היכולת של הגוף לפרק סוכר. החדשות הטובות הן שחולי סוכרת, במיוחד סכרת מסוג ב', יכולים להקל משמעותית על הסימפטומים של המחלה ולחיות חיים שמחים ובריאים יותר.

איך פעילות גופנית סידרה עוזרת לחולי סכרת?

  • שיפור תפקוד האינסולין – אינסולין הוא הורמון שמיוצר על ידי הגוף. תפקידו הוא לפרק את הסוכרים שהגוף מקבל מהאוכל. אצל חולי הסכרת פעילות האינסולין מופחתת או לגמרי מופסקת. פעילות גופנית סדירה עוזרת לגוף לנצל את האינסולין ולפרק סוכר באופן יעיל יותר.
  • מסת גוף תקינה – פעילות גופנית עוזרת לשרוף קלוריות ולהשיל משקל עודף. חולי סכרת נוטים להשמנת יתר ולכן פעילות ספורטיבית תוכל לעזור להם לרדת במשקל. בנוסף, פעילות גופנית סדירה עוזרת בחילוף חומרים ושמירה על משקל תקין.
  • הורדת רמות כולסטרול –פעילות גופנית עוזרת להוריד רמות של כולסטרול "רע" ובכך להפחית סיכון לחלות במחלות לב ועורקים שנובעות בעיקר מכולסטרול גבוהה.
  • הורדת לחוץ דם – פעילות גופנית עוזרת להוריד לחץ דם ובכך למנוע סיכון ללחץ דם גבוה ומחלות שקשורות בלחץ דם גבוה.
  • הורדת מתחים – מלבד ההשפעה הפיזית, לפעילות גופנית יש השפעה מטיבה גם על המצב הנפשי של האדם. פעילות גופנית סדירה עוזרת להוריד רמות לחץ, מה שמשפיע לא רק על הבריאות אלא גם על תחושת הנחת וסיפוק מהחיים של כל מתאמן, לרבות אנשים שחולים בסוכרת.
  • רפואה שלמה – בעוד שאנשים רבים שמאובחנים בסכרת מסוג ב' מקבלים את האבחון כגזר דין, ישנם אנשים שבעזרת דיאטה נכונה ופעילות גופנית סדירה מחזירים לגופם את האיזון שאבד ומרפאים לחלוטין את מחלת הסכרת. פעילות גופנית חשובה בשביל לשמור על בריאות תקינה ובאפשרותה לחולל ניסים גם עבור אנשים שמאובחנים במחלות שונות, לרבות מחלת הסכרת.

שתף כתבה זאת

אין תגובות

הוסף את שלך