המדריך המלא לתוספי תזונה למתאמנים

תוספי תזונה מועילים במידה רבה לספורטאים ולמתאמנים בדרגות קושי שונות. מה התועלות שלהם? ואילו סוגים של תוספים קיימים? לפניכם מידע חיוני בנושא.

בשנים האחרונות שומעים על יותר ויותר ספורטאים אשר עושים שימוש בתוספי תזונה. ואכן בעזרת העשרת התפריט ניתן לשפר את הביצועים ולהאיץ תהליכים בגוף שיובילו אותנו לתוצאות מיטביות יותר. עם זאת, מבין כל המבחר שקיים נשאלת השאלה – אילו תוספים מומלצים ואילו כדאי להשאיר על המדף? המאמר הבא יעשה לכם קצת סדר בדברים תוך שמגיש לכם המלצות על כמה מן התוספים שעליהם לא כדאי לוותר.

קריאטין

קריאטין הוא חומר טבעי המיוצר בגוף ונמצא בכל הרקמות והשרירים. הוא משמש לטעינת מאגרי האנרגיה של השריר לאורך היום ובעת ביצוע פעילות גופנית. למרות שהגוף מייצר קריאטין באופן טבעי, עדיין כמותו אינה מספקת בעת אימון אינטנסיבי ועל כן תוסף תזונה המכיל קריאטין ימנע את עייפות השריר, יסייע לנצל טוב יותר את כוחו ויקנה מידת עמידות גבוהה יותר וכוח סיבולת. בתמצות: קריאטין יכול לשפר את הביצועים בחדר הכושר במידה משמעותית ובזמן קצר יותר יחסית. קראו עוד על שימוש בקריאטין באתר אמינושופ.

אבקות חלבון

החלבון הוא אחד מאבני היסוד של שרירי הגוף שלנו ובלעדיו לא נראה את התוצאות אותן אנו רוצים לראות. אולם למרות שניתן לצרוך חלבון כחלק מהתזונה הטבעית, עדיין אין זה מספיק וספורטאים רבים עושים שימוש באבקות חלבון. לעומת חלבון המצוי במזונות שונים, אבקות חלבון מציעות יתרון מהותי והוא ספיגה מהירה ויעילה יותר ביחס לצריכת חלבון ממזונות מוצקים. המשמעות היא חלבון זמין לשרירים לאחר האימון וכתוצאה מכך התאוששות הרבה יותר מהירה ומיטבית.

גיינרים

הגיינרים דומים במהותם לאבקות החלבון אולם בניגוד להן, הם מכילים בתוכם גם פחמימות. הגיינרים יעילים לעלייה במסת הגוף היות ומשלבים בין פחמימות בריאות ומזינות לבין חלבון חיוני ואיכותי. פעמים רבות, אבקות אלו מכילות גם תוספים נוספים כגון חומצות אמינו, מינרלים, וויטמינים וכיוצא בכך. בזכות תוסף תזונה זה ניתן להעלות את מסת השריר במהירות רבה יותר ולספק מקור אנרגיה לגוף.

משקאות איזוטוניים

במהלך ביצוע פעילות גופנית הגוף זקוק לנוזלים רבים. אולם רבים הספורטאים אשר משתמשים במשקאות איזוטוניים ולאו דווקא במים. מדוע? היות ומשקאות איזוטוניים מסייעים להחזיר לגוף את כל המלחים והמינרלים אותם איבד לאורך הפעילות באמצעות הזיעה ובכך הם מונעים התייבשות, מזרזים את זרימת הדם ואת הזרמת החמצן לשרירים. משקאות איזוטוניים מגיעים בטעמים שונים ועדינים לרבות לימון ואוכמניות- רימונים.

שתף כתבה זאת