ארוחת בוקר של אלופים

מתאמנים רבים יודעים שלפני ביצוע אימון בוקר, עליהם לאכול ארוחה מסודרת ומזינה, זו שתכיל כמות גדולה של פחמימות ותמלא אתכם במאגרי אנרגיה איכותיים. לכן, אם אתם מתכננים להתאמן בשעה מוקדמת של היום, חשוב שאת הארוחה הזו, תקפידו לאכול 3-4 שעות לפני האימון. הרבה ספורטאים לא מקפידים על ארוחה מזינה לפני האימון ונתקלים בבעיית האנרגיה הידועה מכל.

קיימים מגוון רחב של מתכונים לארוחת בוקר שיוכלו למלא את הקיבה שלכם במאכלים מזינים, אלו שגם אחרי שתמתינו 4 שעות, ימריצו את גופכם באימון. הסיבה שבגללה חשוב להמתין לאחר הארוחה מספר שעות היא בעיקר בגלל תחושת בטן מלאה שנותנת הרגשה של כבדות וחוסר חשק. דבר שספורטאים לא מעוניינים בכך.

את ארוחת הבוקר חשוב שתרכיבו ממגוון מרכיבים חשובים: חלבונים, שומנים, פחמימות ומזונות עשירים בסיבים. מדובר באבות המזון שאוטומטית מספקים לנו מקורות אנרגיה להם אנחנו זקוקים בזמן האימון, שימו לב שכשהתחלתם אימון ולא טרחתם להשקיע בארוחת הבוקר, האימון מתנהל בצורה איטית, כבדה ויש תחושה שאתם כבר רוצים להפסיק להתאמן. בשביל למנוע את התחושה הזו, כדאי להקפיד על ארוחה מסודרת וקבועה שתשלב את כל המרכיבים הללו.

ארוחת בוקר מותאמת אימון

ספורטאים רבים מבצעים אימונים שונים לאורך היום. לעיתים בבקרים, הם יעדיפו לבצע אירובי ולאחר מכן, את אימון הכוח. יש כאלו שיעדיפו להתחיל עם אימוני כוח ולכן חשוב להתאים את הארוחה בהתאם. ישנם מתכונים לארוחת בוקר שמתאימים לסוגים השונים של האימונים, מתכונים שיספקו לכם את רמת האנרגיה המושלמת. מלבד רמת האנרגיה שחשובה מכל, יש את התוצאה והגעה ליעדים. רוב המתאמנים עושים פעילות גופנית על מנת להגיד לתוצאה מסוימת, הם מרימים משקולות, רצים כמה פעמים בשבוע והתוצאה לא מגיעה. בשביל שהגוף שלכם יגיב בצורה נכונה לפעילות הגופנית, עליכם לשלב ארוחות בוקר מסודרות, איכותיות ומלאות בסיבים תזונתיים. ספורט שאינו מלווה בתזונה נכונה מותאמת אימון, ישאיר אתכם במצב הקיים. דבר שאתם לא מעוניינים בו.

פעילות אירובית

הבוקר החלטתם לבצע פעילות גופנית שמטרתה לשרוף אנרגיה. בשלב הזה חשוב מאוד שתקפיד לאכול לפני כן, מאכלים שיספקו לכם אנרגיה כמו, פחמימות ושומנים. הדבר הראשון שיתחיל להישרף הוא מקור האנרגיה שאכלתם, ולאחר מכן, הפחמימות. כמובן שהכל תלוי ברמת הכושר שבחרתם, אם הוא אינטנסיבי או רגוע. החלטתם לעשות פעילות אירובית, נפלא! חשוב להקפיד ולשלב במתכונים לארוחת הבוקר שלכם, ארוחה מבוססת פחמימות. דבר שיוביל לתחושה מרוממת ולא תחושה של עייפות או עלפון.

חיזוק שרירים

בבקרים אתם מעדיפים לבצע אימוני כוח, להרים משקולות ולפתח את מסת השריר שלכם. חשוב שתדעו כי תאי השריר מורכבים מחלבונים וכאשר מבצעים אימון כוח, השריר אוטומטית מייצר חלבונים וככל שהם מתרבים, כך השריר מתרחב ומתחזק. לכן, כאן, בדומה לאנרגיה שצורכים ושורפים בפעילות אירובית, גם כאן חשוב מאוד להקפיד לצרוך ארוחה משולבת עם חלבונים, כך שהחלבון יהיה המרכיב העיקרי במנה.

שילוב תזונה נכונה עם סוג האימונים שלכם, היא חשובה וכדאי לבחון אילו מתכונים מתאימים לכם, שכן ללא תזונה מתאימה, הגוף לא יגיב בצורה בריאה. תקפידו, ותראו תוצאות.

שתף כתבה זאת