אך לבשל בריא

בישול הוא תחום רחב ומגוון מאוד. ניתן לבשל מנות במגוון של סגנונות בישול, טכניקות בישול, שימוש בחומרים שונים ולהפיק טעמים שונים לחלוטין. וכמו כך דבר אחר בחיים, גם בישול יכול להתגלם בצורתו הטבעית והבריאה יותר. לפעמים הפתרון לבישול בריא יותר הוא קל ממה שחשבתם וכל מה שצריך לעשות הוא לשנות כמה מרכיבים ולהפוך כל מנה לבריאה יותר.

טיפים לבישול בריא יותר

  • לקנות בריא – בישול בריא מתחיל בקניה בריאה. הכוונה היא כמובן לחשוב מראש ולתכנן היטב מה תכינו ואילו חומרים נחוצים לשם כך. אנשים שמתקשים לבשל בצורה בריאה הם לרוב אנשים שאין ברשותם חומרי גלם זמינים לבישול בריא ולכן הם ממשיכים להסתמך על קופסאות שימורים, מזון מוכן, אוכל רחוב וכדומה. כאשר תקנו חומרי גלם בריאים, תגלו שגם הבישול שלכם הופך לבריא יותר.
  • להכיר חומרי גלם – בישול בריא כרוך במגוון רב ולשם כך כדאי להכיר כמה שיותר חומרי גלם בריאים. לדוגמא כדאי להכיר ירקות רבים ומגוונים, דגנים וקטניות, תבלינים מעניינים וכך בעצם לייצר טעמים חדשים ומרתקים בארוחות בריאות ומגוונות.
  • להכיר מתכונים – כמו כל דבר חדש, גם בישול בריא מצריך למידה וידע תיאורטי. אך בעידן שבו המודעות לתזונה בריאה רק הולכת גדלה, לא תתקשו למצוא באינטרנט או בחנויות הספרים מתכונים בריאים אותם תלמדו להכין ומתוכם תבחרו את אלו שאתם הכי אוהבים.
  • לבשל ביצירתיות – בישול הוא סוג של אמנות ולכן כאשר אתם מחליטים להתחיל לבשל בריא, כדאי לפתוח את הראש ולבשל בצורה יצירתית. גם אם תיכשלו ותכינו מנה לא טעימה, אין דבר. עצם הניסיון יוסיף לכם ידע רב ויקרב אתכם לתחום הבישול בכלל ולבישול הבריא בפרט.
  • לקבל עזרה – כאשר אתם לומדים לבשל בריא, תגלו שלא צריך להמציא את הגלגל. ישנם אנשים שכבר התמקצעו בתחום והם יכולים להגיש לכם עזרה, לספק לכם מידע, לענות על שאלות וכמובן להמליץ על מתכונים מוצלחים ובריאים במיוחד.

מתכון בריא לתחילת הדרך

לאנשים רבים יש הרגל רע והוא להתחיל את היום בכוס קפה עם סוכר וחלב, שלושת האויבים הגדולים של הבריאות. לפניכם מתכון שיכול לשמש חלופה בריאה למנת האנרגיה של הבוקר:

  • 2 בננות בשלות (ניתן להוסיף פירות נוספים)
  • 4-5 תמרים מסוג מג'הול
  • 2-3 עלי חסה או חופן עלים ירוקים מכל סוג שהוא
  • כפית זרעי צ'יה או זרעי פשתן (אופציונלי)
  • כוס מים קרים

ערבבו את כל החומרים בבלנדר עד שמתקבל מרקם נוזלי ושתו את השייק שלכם כמה שיותר מהר. בכוס קטנה ובריאה של שייק בוקר זה תמצאו אנרגיה זמינה לתחילת היום, ויטמינים ומינרלים והחשוב מכל, טעם מתוק ומרענן.

שתף כתבה זאת