איך מפתחים שרירים?

אנשים שמפתחים גוף יכולים להעיד שלמרות האימונים הקשים, זה לא תמיד קל לפתח מסת שריר רצויה. הקושי נעוץ בכך שאנשים נותנים חשיבות רבה לאימונים אך מזניחים אלמנטים אחרים שחשובים לא פחות על מנת לפתח שרירים. לפניכם כמה טיפים לפיתוח שרירים באופן טבעי, נכון ומהיר.

טיפים כיצד לפתח שרירים בצורה נכונה

  • חלבון – כל אחד יודע שהשריר עשוי מחלבון. לכן הגוף צריך לקבל כמויות מספקות של חלבונים על מנת לבנות מסת שריר. התזונה שלכם היא המפתח לשרירים מפותחים ולכן עליכם לתכנן היטב מה תאכלו וכמה, ולדאוג שתצרכו כמות מספקת של חלבון. אנשים רבים מסתמכים על תוספי תזונה שונים, אך הם אינם נחוצים אם אתם מרכיבים לעצמכם תפריט בריא ועשיר.
  • פחמימות – מלבד החלבונים, גם לפחמימות תפקיד חשוב בבניית מסת שריר. אנשים שעוסקים בפעילות ספורטיבית אינטנסיבית נוטים לא לאכול כמות מספקת של קלוריות ופחמימות. זה עלול להוביל לירידה במשקל וירידה במסת שריר. כאשר הגוף זקוק לאנרגיה זמינה והוא אינו מקבל אותה מן המזון, הוא מתחיל לפרק רקמות בגוף שכוללות רקמות שומן וגם שריר.
  • אימון נכון – אימון שרירים נכון הוא בראש ובראשונה אימון שמוגבל בזמן לא יותר משעה ביום. אם תמשיכו להתאמן שעור ארוכות, תאבדו מהאפקטיביות של האימון ואפילו תפגעו בגופכם בעקבות מאמץ יתר. החוכמה היא לעשות אימון מאתגר יותר מאשר ארוך. בנוסף, עליכם להגדיל בצורה הדרגתית את הקושי של האימון ולהעלות את הרף. זכרו המטרה שלכם היא להרים משקל רב יותר ולא להרים את אותו המשקל יותר פעמים.
  • שינה – האימון האינטנסיבי של בניית שריר כרוך בפגיעה בשריר. קרעים קטנים בשרירים נוצרים אחרי כל אימון ובמהלך המנוחה של הגוף השריר מתקן את עצמו ומתפתח. ללא שינה סדירה, האימונים שלכם יפגעו בשרירים בלי לאפשר להם להחלים, להתפתח ולגדול. שינה היא ללא ספק המרכיב החשוב בתהליך בבניית שרירים שרוב מפתחי השרירים מזניחים, אך אם תקדישו זמן רב יותר לשינה ופחות לאימון, תופתעו לגלות שהשרירים שלכם מתפתחים בקצב טוב יותר.

שתף כתבה זאת

אין תגובות

הוסף את שלך